25-09-2015 Nieuws van Cedris Nieuws van Cedris

Voorbereiding nieuwe Divosa werkwijzer: nieuwe klantgroepen

Klantmanagers bij de sociale dienst krijgen te maken met een grotere diversiteit aan klantgroepen. Divosa schakelt expertise SW in.

Klantmanagers bij de sociale dienst krijgen steeds vaker te maken met mensen met een psychische aandoening of een verstandelijke beperking. De diversiteit van de klantgroepen is groter geworden, elk met hun eigen kenmerken, aanpak, voorzieningen en instrumenten. Daarom bereidt Divosa, in het kader van het project Vakmanschap, een nieuwe werkwijzer voor.

Om de producten zo goed mogelijk te laten aansluiten aan bij de praktijk is het belangrijk te weten wat klantmanagers nodig hebben aan kennis en vaardigheden in de omgang met deze klanten.

SW-consulenten die ervaring hebben met het diagnosticeren, plaatsen en/of begeleiden van mensen met een licht verstandelijke beperking worden uitgenodigd om bij de voorbereiding van deze werkwijzer betrokken te zijn. 


Bron: oproep SBCM, 22 september 2015.